REVIEW KASIH KE SYURGA

9789831245309-medium

EBUKU KASIH KE SYURGA OLEH RAIHAN ZAFFYA

PERTEMUAN ini tidak dipinta. Namun, takdir TUHAN telah menemukan Yusuf dan Zulaikha. Kesederhanaan Zulaikha memikat hati Yusuf. Tapi pantaskah dia memiliki sekeping hati Zulaikha sedangkan antara mereka ada jurang yang menghalang?

Keimanan dan ketakwaan Zulaikha bagai satu tembok jurang pada Yusuf. Dia merasakan dirinya amat kerdil kerana Islamnya hanya pada kulit saja. Telah lama dia mengabaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH SWT. Perubahan diri Yusuf menyentuh hati Zulaikha. Di saat mereka hendak diijabkabulkan, umi Yusuf menentang kerana hasutan orang ketiga.
Mampukah mereka menghadapi rintangan yang mendatang?

 

 

Dalam cerita ini, banyak konflik yang berlaku. Contohnya Yusuf dengan Raihana. Kisah cinta mereka yang sangat complicated membuatkan kita tertanya- tanya, dapatkah mereka bertahan dan sejauh manakah episod cinta mereka.  Selain daripada itu, wujud orang ketiga yang membuatkn kita bertambah geram dengan watak- watak mereka.Cerita ni sedih kalau baca betul- betul. Tak sangka ending akan menjadi begitu tragis. Tapi untuk mengetahui pengakhiran cerita ini, dinasihatkan untuk tidak langkau mana-mana babak, so kita tidak akan terlepas momen penting yang menjadi highlight novel ini.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/66153/kasih-ke-syurga