REVIEW UNTUNGLAH AWAK MENTUA SAYANG

9789675229558-medium

EBUKU UNTUNGLAH AWAK MENTUA SAYANG OLEH NORHAYATI BERAHIM

“Boleh tak awak jangan tunjuk pandai?” Keras suara Ihsan. Marah sungguh dia dengan Ranias yang suka memandai – mandai sahaja. “Beginilah anak bila dewasa sudah besar panjang. Tak boleh ditegur.” Rania berkata dengan dirinya sendiri, kemudian dia menoleh dengan perasaan geram pada Ihsan. “Baguslah. Kalau bos balik karang, hujan ribut, kereta bos kena hempap dek pokok, bos mat. Mati katak sajalah tau, tak sempat nak minta maaf dengan emak bos! Hmm… saya nak keluar sebenarnya, ada mesyuarat lagi diluar. Terpulanglah kepada bos nak dengar cakap saya atau tidak!”


Kalau ada satu perkataan yang boleh admin ungkapkan bagi menggambarkan novel Untunglah Awak Mentua Sayang tulisan Norhayati Berahim, admin akan cakap.. TERBAIK!. Nak tahu kenapa? Sebab orang yang tak kahwin lagi pun rasa macam nak kahwin juga bila baca novel ini. Lagi satu yang admin suka mengenai novel ni, dia ada sekali resipi- resipi yang boleh menarik hati si mentua. Boleh la cuba resipi tersebut nanti. 🙂

Sebuah novel yang berkait dengan realiti hidup bila mentua dan menantu tak ngam bersama kan. Kita selalu jumpa anak lelaki yang selalu dalam situasi tersepit.. Haha.. Dialog si bini “Abang pilih saya ke emak abang tu!”. Mak pula bagi dialog macam ni “Man.. mak ni mak kau. Mak bawak kau dalam rahim mak ni selama 9 bulan. Kau ingat kau tu ringan ke!” Biasalah. Kita tak mampu untuk menjadi sempurna tapi kita mampu untuk menjadi saling melengkapi.

Dari segi jalan cerita, novel ni punya jalan cerita sangat simple. So anda tak berkerut nak fahamkan cerita ni. Rania seorang watak yang sempurna dalam cerita ini. Hatinya pernah remuk suatu ketika dulu dan kini ada yang mengetuk pintu hatunya kembali. Malangnya setelah diberikan segalanya. Ihsan melarikan diri kerana malu dengan semua orang yang dia ditangkap khalwat. Terpaksa Rania mengutip kekuatan dalam mengharungi liku dengan perut yang sarat. Kasihan dengan situasi sebegini. Tabahlah wahai Rania! Kesudahan apakah milik Rania?

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/74015/untunglah-awak-mentua-sayang