REVIEW MAKNA CINTA

9789831244494-medium

MAKNA CINTA OLEH MARIA ALINA

SEPANJANG zaman remajanya, Zulaikha sering dicemuh, dihina dan diherdik rakan-rakannya kerana dikatakan anak luar nikah. Yusuf antara mereka yang sering menjatuhkan air mukanya.

Hanya kepada nenek tercinta, dia memperoleh ketenangan dan semangat dalam mengharungi liku-liku hidup.

Masa berlalu, Zulaikha diterima sebagai siswi di sebuah universiti tempatan. Dia mula bangkit menjadi gadis yang cekal dan dambaan ramai siswa yang terpikat akan kecantikannya. Tidak ketinggalan Yusuf yang merupakan pelajar senior di situ.

Ke mana sahaja dia berada, Zulaikha sering dibayangi wajah Yusuf. Lelaki itu benar-benar ingin memikatnya. Zulaikha rimas. Namun akhirnya, hati gadis itu cair jua. Perlahan-lahan dia mula menaruh hati terhadap Yusuf.


Bila baca cerita ni admin boleh cakap.. Karma. Tapi kasihan Zulaikha. Berjumpa dengan banyak cinta namun cinta sejati memang sukar untuk dicari. Setelah lama mencari.. Akhirnya dia berjumpa dengan cinta sejati secara tidak diduga..

Benar cinta perlukan pengorbanan dan kalau kita benci orang tu dulu, mana tahu dia mingkin menjadi tulang rusuk kita satu hari nanti.

Zulaikha and Yusuf yang dahulunya bermusuh sejak kecil kerana mereka ingatkan bahawa mereka adalah adik beradik. Selepas beberapa tahun kemudian, mereka berjumpa kembali. Bukan benci yang menanti, malah cinta mula berputik. Benarkah mereka jatuh cinta dan bukan bertepuk sebelah tangan? Cinta memerlukan pengorbanan dan inilah cinta yang penuh dengan pengorbanan.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/73863/makna-cinta