REVIEW KEJORA DILANGIT CINTA

9789831247815-medium

EBUKU KEJORA DI LANGIT CINTA OLEH ANIS AYUNI

Memang Khalish lelaki dambaannya sejak empat tahun lalu. Sejak bertemu di Kota Makkah ketika menunaikan umrah, langit jiwanya dipenuhi kejora cinta buat si dia. Namun, dipendamkan rasa itu kerana malu. Bimbang hanya bertepuk sebelah tangan. Jejaka itu terlalu memukau akal dan fikirannya.

Namun, kemunculan Datuk Azlan mencurigakan. Baiknya berganda-ganda sehingga menimbulkan tanda tanya. Apakah lelaki itu ada hati terhadapnya? Tidak mungkin! Dia hanya mengaggap lelaki itu sebagai bapa anak muridnya. Apatah lagi seluruh hatinya sudah ditawan oleh Khalish. Tetapi anak Datuk Azlan, Ibrahin Hakimi yang suatu ketika dahulu liar berubah baik disebabkan dirinya. Barangkali Ibrahim Hakimi mendambakan kasih seorang ibu.

 


Bagi review novel ini, cerita ni agak catchy. Bila tengok nampak macam cerita heavy or tak tau cerita ini pasal apa. Betul, tak tipu. Ada lawak and sweet2 walaupun permulaan cerita sedikit lambat , tapi bila masuk pertengahan novel ini, jangan tanya kenapa korang baca sambil tersengih.

Khalish dan Dila saling suka dalam diam. Malu tapi mahu gitu . Dengan hanya mendengar nama Khalish, sudah mampu membuat Dila tersenyum seorang diri. Oh parah sungguh cinta ini. Dalam meniti perjalanan Dila sebagai seorang guru, banyak yang dia lalui. Ibrahim Hakimi, seorang pelajar 1 Tekun yang nakal dalam kelas semasa Dila manjalani praktikalnya di salah sebuah sekolah. Seorang pelajar yang hanya mahukan perhatian dan kasih sayang. Tapi kedegilannya membuatkan Dila putus asa dalam mengajar.

Dapatkah Dila mengubah Ibrahim Hakimi, dan apakah Dila dan Khalish akan bersama hingga ke anak cucu atau sekadar angan-angan apabila Dila baru saja kehilangan Neen.

 eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/64990/kejora-di-langit-cinta