MAJALAH INTERAKTIF BERBENTUK CROWD SOURCING DI E-SENTRAL

photo (3)

Permulaan tahun 2013 telah bermula dengan semangat tinggi di e-Sentral dengan pelancaran majalah digital interaktif berbentuk sumber awam (crowd sourcing). Majalah yang diterbit dan dipakej secara digital ini telah dibangunkan oleh penerbit KarnaDya Solutions Sdn Bhd, dimana kandungan dan artikelnya telah disumbangkan oleh penulis awam dan blogger terpilih. Untuk edisi pertama, majalah digital Bahasa Melayu yang diberi nama Life is Beautiful (LIB) ini boleh diperoleh secara percuma di portal eBuku e-Sentral. Majalah digital Life is Beautiful adalah berkonsep gaya hidup wanita muslimah moden.

Antara ciri-ciri istimewa Life is Beautiful adalah kandungan yang boleh mendapat suapan informasi daripada Internet, bacaan interaktif, dan format EPUB yang ringan untuk pengguna peranti mudah alih. Pembinaan majalah digital ini telah menggunakan teknologi HTML5 dan EPUB3.0 untuk menjadikan kandungan interaktif lebih ringan untuk kemudahan muat turun pengguna, dan juga keserasian dengan semua jenis sistem operasi. Pada edisi pertama ini, kandungan interaktif disediakan untuk pengguna-pengguna iPad dan iPhone.

Pengguna boleh mendapatkan majalah digital Life is Beautiful daripada e-Sentral.com mulai hari 31hb January 2013. Majalah digital ini dijangka akan mengubah paradigma pembacaan digital serta kaedah pengeluaran majalah di Malaysia. Khalayak ramai boleh dapatkan majalah percuma ini di www.e-sentral.com/search/byid/3181.