[SNEAK PEEK] Relakah Hati Terus Mencintai

Relakah Hati Terus Mencintai oleh Farisha Imani

“SHAWN, lepaskan saya. Saya merayu. Jangan buat saya macam ni.” Sambil merayu Nabiha cuba melepaskan pegangan Shawn. Jarinya yang baru dijahit tadi terasa sangat pedih dan sakit. Darah kembali menghiasi kain kasa yang membaluti jari. Mungkin jahitannya sudah terbuka semula.
“Jangan buat saya macam ni. Saya… saya minta maaf.”
“Baru sekarang kau nak minta maaf. Kenapa? Kau takut? Kau takut aku bunuh kau?”
Hati Nabiha makin longlai. Shawn… Shawn ada niat itu. Untuk melihat dia mati. Allah…
“Istighfar, awak. Istighfar. Ingat Allah.”
“Pergi mati dengan istighfar kau!” Dia terus mengheret wanita itu hingga di hadapan pintu kondo.
“Kau dah berjaya buat aku makin benci pada kau, Biha. Kau dah berjaya!” Sebaik melangkah masuk ke dalam kondo, sekali lagi Shawn mengheret Nabiha menuju ke bilik.
Daun pintu bilik Nabiha dikuak. Tubuh lemah Nabiha ditolak kuat. Hampir tersembam Nabiha ke lantai.
“Aku takkan bagi kau keluar lagi dari bilik ni. Biar kau mati dalam bilik ni. Mati! Arghhh!” Dihempas kuat pintu bilik. Segera dikunci pintu itu dari luar.
Yang anehnya tiada sebarang rayuan dari dalam sana. Shawn agak terpanar. Kenapa Nabiha diam?
Kurang ajar punya perempuan! Kau dah rendahkan maruah aku!
Adakah Nabiha tidak terkesan langsung dengan kata-katanya tadi? Juga dengan hukumannya ini?
“Shit!”
Penumbuk dikepal. “Tak apa. Aku nak tengok lama mana kau mampu bertahan. Aku takkan bagi kau makan atau minum. Kau boleh mereput dalam tu sorang-sorang. Kau boleh mati, Nabiha. Pergi mampus kau!”
Dum!
Pintu bilik ditendang sekuat hati. Shawn tak betah lagi duduk di situ. Hatinya yang sedang berapi ini perlu segera disejukkan.
Telefon bimbit segera dikeluarkan dari poket seluar. Nombor Farid didail.
“Helo, Rid.”
Dan pertemuan segera diaturkan.

“AKU benci dia, Rid. Aku benci dia! Aku benci!”
Dum. Meja ditumbuk kuat. Habis berkocak minuman haram yang ada di hadapannya. Dengan rasa geram yang masih menggunung, diteguk air itu tanpa sedikit pun rasa berdosa. Halal haram sudah tiada bezanya lagi.
“Kalau kau benci, kau ceraikan aje dia tu. Habis cerita.” Farid memberi usul. Dia juga meneguk perlahan minuman haram itu tanpa rasa bersalah. Malam ini mereka berdua lepak di bilik yang lebih eksklusif. Tanpa gangguan sesiapa atau muzik yang membingitkan telinga.
“Cerai? Kau gila ke apa? Aku sengaja perangkap dia untuk kahwin dengan aku sebab aku nak seksa dia. Aku takkan senang-senang ceraikan dialah, bodoh!” Kepala Farid cuba ditonyoh. Farid yang sudah kemabukan, tidak sempat elak. Reda saja kepalanya diperlakukan seperti itu oleh Shawn.
“Kalau macam tu… kau… kau jahanamkan aje dia.” Farid memberi cadangan gilanya lagi. Terhuyung-hayang dia cuba mencapai botol wiski yang seterusnya. Namun dihalang oleh Shawn.
“Maksud kau?” Dirembat botol dari tangan Farid. Dengan mata layu, Shawn cuba fokus pada apa yang ingin Farid sampaikan.
Farid tersenyum senget. Botol wiski yang Shawn pegang dirampasnya semula. Diteguk air kencing syaitan itu dengan rakus.
“Alang-alang kau dah kahwin dengan dia, kau trylah dia sekali. Tak pun berkali-kali. Dia kan bini kau. Mana berdosa pun.” Farid tergelak besar. Namun tak bertahan lama dia gelak macam tu. Shawn bertindak meluru ke arahnya dan menghenyak tubuhnya ke kerusi. Kolar baju direntap.
“Aku bukan gila seks macam kaulah, bodoh! Aku takkan kotorkan diri aku untuk buat semua tu dengan perempuan yang aku tak suka. Bodoh!” Ditumbuk pipi Farid tanpa rasa bersalah.
Farid terus menolak tubuh Shawn. Dia hampir melayangkan penumbuk ke perut Shawn namun Shawn lebih dulu terlentang di atas sofa. Farid yang sudah terhuyung-hayang rebah di atas lantai. Mereka berdua sama-sama sudah hilang kewarasan.
“Aku… aku ada plan yang lebih jahat dari tu. Aku tak inginkan tubuh dia. Aku… aku cuma… aku cuma nak tengok dia mati! Mati!”
Matanya mula tertutup. Baik dia dan Farid masing-masing sudah tidak sedarkan diri.

KESAKITAN yang dirasa cuba ditahan. Berkerut-kerut Nabiha menahan rasa sakit yang mencengkam jarinya yang terluka. Jahitan pada jarinya kembali terbuka. Darah sudah mengalir semula. Semua ini gara-gara perbuatan Shawn tadi. Lelaki itu terlalu kejam kepadanya.
Hanya air mata yang berbicara kini. Sungguh Nabiha sudah tidak mampu bertahan lagi. Dia sudah nekad. Dia akan lari dari rumah ni. Sebaik saja Shawn mengeluarkan dirinya dari bilik ini, dia akan lari sejauh mungkin dari lelaki itu. Biarlah. Biarlah dia digelar isteri derhaka. Dalam keadaan didera jiwa dan fizikalnya, Nabiha tak sanggup lagi untuk bertahan. Bertahan demi seorang suami yang turut derhaka. Adakah berbaloi pengorbanannya? Sudah tentu tidak!
Aku mengalah, ya Allah. Aku kalah dengan ujian yang Kau bagi. Aku mahukan perpisahan berlaku antara aku dan Shawn. Tolong lepaskan aku dari cengkaman dia, ya Allah. Aku hanya ada Engkau untuk menjadikan itu satu kenyataan. Tolong aku… Tolong aku, ya Allah…
Aku dah tak sanggup pertahankan jodoh ini lagi. Aku tak sanggup bertahan dalam ujian ini. Ampunkan aku. Aku hamba-Mu yang lemah.
Aku… aku menyesal pilih dia, percayakan dia dan… simpan rasa sayang ini dalam hati aku. Hapuskan rasa yang baru tumbuh ini, ya Allah. Aku mohon Kau lenyapkan rasa ini…
Tubuhnya terjelepok ke lantai. Nabiha menangisi nasib malangnya.
Malam itu berbekalkan cahaya dari luar tingkap, Nabiha tidur bertemankan linangan air mata. Rasa sakit yang berdenyut di tangan tidak mampu mengatasi rasa sakit dalam jiwanya.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/338156/Relakah-Hati-Terus-Mencintai