[SNEAK PEEK] ISTERI TUAN IHSAN

9789670907048-medium

ISTERI TUAN IHSAN Oleh Sara Kyoko

TERHUYUNG-HAYANG Seroja membawa kaki yang bersarung wedges enam inci bercorak harimau bintang. Bibir menggumam lirik lagu Bang Bang lantunan penyanyi Jessie J, Nicki Minaj dan Ariana Grande. Beria-ia Seroja menyanyi walaupun tidak jelas butir katanya.

Beg kulit Prada musim terbaru, diayun riang mengikut rentak dentuman muzik. Masih jelas kedengaran dari luar kelab malam yang tersohor di kota metropolitan ini. Mata yang disolek galak, melilau mencari kelibat rakan-rakannya yang lain.

Violet. Anak kacukan Melayu Tionghoa. Sedang mengikutnya dari belakang, turut menyanyi-nyanyi kecil. Mengimitasi lagu yang masih terngiang-ngiang di telinga. Kepala diangguk-anggukkan. Dua tangan tidak semena-mena diluruskan ke depan. Menggagau angin mencari tempat untuk berpaut. Sudahnya, tiang lampu jalan dipeluk erat.

Pening. Badan Violet terus saja melorot di atas jalan. Micro mini hitam tersingkap hingga ke pangkal paha. Seluar dalam Victoria Secret berwarna merah jambu sudah bermain ‘peek-a-boo’, alaa… main ‘cak-cak’ kata orang Melayu!

Violet bagaikan tidak peduli dengan keadaan sekelilingnya. Dunianya sudah bertukar dimensi. Kesan alkohol yang diteguk mula meracuni setiap pembuluh darah.

Fathin si kulit hitam manis pula, bagaikan sudah dilumas dengan gam gajah seluruh badan. Erat melekat tubuh kecil itu diapit oleh Afwan dan Ayman. Si kembar yang bukan saja seiras wajahnya, bahkan sama juga perangai mereka yang serupa jin!

Tangan keduanya ligat merayap ke setiap pelosok dan lekuk badan gadis yang sudah tidak sedar diri itu. Terdengar desahan nafas ketiga-tiga orang itu beralunan mengiringi nafsu yang sudah membuak-buak.

Seroja gelak kecil.

Geli hati melihat aksi berlaku di hadapannya. Violet dan Fathin memang bodoh! Minum tak ingat dunia. Sekarang semua perangai pun keluar. Yang si Afwan dan Ayman ni pun bukan main ambil kesempatan. Nasib baik kawan, kalau tak… dah selamat kena hempuk dengan aku.

Tiba-tiba terasa diri diperhatikan. Seroja kecilkan mata. Tumpuan diberi kepada sebuah Bentley Mulsanne 6.75 L berwarna hitam yang elok terparkir di seberang jalan. Terganggu tumpuannya terhadap kereta mewah itu, apabila tubuh dihimpit dari belakang.

“Babe! I wanna puke,” Violet menghampiri Seroja. Tangannya masih cuba mencapai lengan Seroja, sekalipun ditepis pantas berkali-kali oleh tuan punya tubuh.

“Eww… don’t you dare! Muntah kat sanalah babe.”

Bergegas Violet berlari ke lorong kecil bersebelahan dengan kelab. Terduduk Violet setelah memuntahkan segala isi perut. Kaki dilunjurkan ke depan. Jari mengurut pelipis kiri dan kanan.

‘Adoi! Menyesal minum banyak sangat malam ni. Besok mesti sakit kepala. Nasib baik hujung minggu. Kalau tidak, sure ponteng kelas!’ Mata Violet sudah terkatup rapat.

Seroja cekak pinggang. Violet dah terbongkang. Fathin tidak sedar diri. Afwan dan Ayman pun ala-ala pening lalat.

‘Jadi, siapa nak hantar aku balik? Menyesal tak bawak kereta sendiri. Huh! Menyusahkan betullah korang ni. Nasib baik aku berlakon aje mabuk selama ni. Kalau aku betul-betul mabuk macam korang, memang kita buat orkestra bunyi dengkur aje kat tepi jalan ni!’

‘Hailah! Tak kurang bodoh jugak aku ni dengan diaorang. Yang aku bangang sangat nak ikut diaorang ni kenapa? Berlakon mabuk sekalipun, tetap jugak bangang kan? Sekarang, siapa yang susah?’

Seroja garu kepala.

Dia sebenarnya mana pernah minum pun. Malas asyik didesak oleh Violet dan Fathin. Konon jangan berlagak alim! Masuk ke tempat begini, kalau tak minum, tak nak telan pil khayal, tak smoking, dan tak mahu gesel-gesel, buang masa! Baik duduk rumah, baca buku!

Serius, Seroja jejak kaki ke sini cuma untuk mencari hiburan. Biarlah orang kata dia berpura-pura, yang penting Seroja ada pendirian. Heh! Sekalipun pendirian itu pun boleh dipertikai… tapi… ‘Cigarettes, pills, alcohol and sex? So not me!’

Sudahnya, dia selalu pura-pura minum untuk sekadar menutup mulut mereka. Alah! Budak berdua tu mana nak sedar Seroja buang air tu pun, kalau dah masing-masing khayal dan mabuk.

“Seroja Irdina?”

Seroja menoleh mencari suara yang memanggil namanya. Berlapis dahi melihat lelaki bersuara garau di hadapannya. ‘Pak cik mana pulak ni? Tapi… my dear God, he’s so freakin’ gorgeous!’

Mata Seroja mula mengimbas wajah itu dengan kuasa mata laser! Rambutnya agak ikal. Uban-uban putih melata berselang dengan rambut hitam. ‘Oo la la… his sexy stubble is killing me!’

Dagu pak cik itu dihias dengan lekuk yang agak dalam. Seroja menggigit hujung bibir. ‘Yummeh! Tubuh badan pak cik ini memang masih tampak tegap dan mantap. Tinggi? Pasti menjangkau 6 kaki. Pak cik ni model veteran ke apa?’

“Found what you’re looking for my dear?”

“Excuse me?”

“You’re staring at me… takkan tak tahu it’s not nice to stare at other people? So, do you like what you see?”

Seroja terlopong. Eh! Pak cik ni, perasan tak ingat!

“Maaflah pak cik…” sengaja Seroja tekan sikit kata pak cik itu.

“Pak cik?”

“Yup! Pak cik, ‘cause obviously you’re wayyy older than me. Anyway, mana tau nama I? You nak apa sebenarnya ni?” Seroja peluk tubuh. Okey… walaupun pak cik ni memang gorgeous, tapi perangai out! Perasan. Berlagak.

“I nak you ikut I sekarang.”

Seroja angkat kening.

“Excuse me?”

“I nak you ikut I sekarang. I tak fikir you ni pekak. So, cut all this nonsense and come with me now!”

Seroja lepaskan gelak halus. Kepala digeleng perlahan. Bukan saja perasan, berlagak, Seroja nak tambah satu lagi… menjengkelkan! Hailah! Pak cik ni memang dah tak boleh diubat perangainya.

“I takde masa nak bergurau. I ngantuk, sekarang dah pukul 2.30 pagi. I need my beauty sleep. So, ciou pak cik!”

Belum pun sempat Seroja habiskan lambaian tangannya, tubuhnya terasa melayang ke udara. Seorang lelaki bertubuh sasa, bersut hitam dari hujung kaki ke hujung kepala mencempung tubuh genit Seroja.

Seroja panik. Dia cuba untuk melepaskan diri. Namun, gagal. Manakan mampu dia melawan kudrat seorang lelaki yang berganda-ganda lebih besar daripada tubuh badannya?

“Hei! Lepaskan I la! Siapa you all ni! Tolong! Please help!” Seroja masih meronta-ronta.

“Aduh!” Berkerut dahi Seroja. Sakit tubuhnya dihempas ke atas kerusi belakang kereta. Eh! Bukan ini kereta Bentley yang dia nampak di seberang jalan tadi? Pintu kereta belakang sebelah kanan dibuka. Bulat mata Seroja melihat wajah lelaki yang menjengkelkan itu muncul lagi. Pak cik tua!

“Jalan!” arah pak cik misteri itu. Kereta mula meluncur membelah jalan yang sunyi.

“Hei! You ni siapa hah? Kenapa you kidnap I? Bodoh! Lepaskan I!”

“Shut up and behave. Kalau you jerit macam tadi lagi, I akan suruh Yusri humban you ke dalam gaung.”

Seroja ketap bibir. Mata melirik kepada lelaki yang bernama Yusri. Duduk di sebelah kerusi pemandu. Lelaki yang mencempung tubuhnya dengan lagak seperti memikul guni kapas! ‘Tak nak aku dihumban ke dalam gaung. Banyak benda aku masih belum buat dalam hidup ini. Banyak benda nak beli juga!’

Seroja peluk tubuh dengan muka yang mencuka. Tak puas hati. ‘Pak cik tua ni memanglah! Rugi aku disentuh oleh Mr. Badang. Kenapa tak dia aje yang dukung aku? Hesy! Karang patah pulak pinggang dia, Seroja… Osteoporosis.’ Seroja tekup mulut tahan gelak.

‘Lagipun, kenapa nak humban ke dalam gaung? Humban ajelah ke lubuk hatimu, pak cik tua! Hahaha…’ Wajah si pak cik misteri di sebelahnya direnung dalam. Takde ekspresi langsung. Sia-sia muka gorgeous.

Siapa dia ni sebenarnya? Apa dia nak daripada aku? Takkan dia nak culik aku sebab nak tuntut wang tebusan? Helo! Dia pakai Bentley okey! Berpuluh biji Myvi aku dia boleh beli. Nak jual, kemudian rogol? Ewww! Rugilah… I mean, pak cik tu yang rugi. Daripada dia jual aku kat orang lain, baik dia simpan aje. I don’t mind at all.’

Mata nakal sekali lagi mengimbas wajah si pak cik misteri, dari hujung rambut ke hujung kaki. ‘Oh! Like seriously, I don’t mind at all, baby…’ Seroja tersengih seketika.

‘Bengong! Gatal sungguh kau ni Seroja. Tak habis-habis buat statement tak sedar diri. Tak sedar ke kau mungkin dalam bahaya? Ni kalau betul-betul nak kena jual atau kena rogol macam mana? Choih! Gelap masa depan! Tapi, tengok gaya bukan macam orang jahat. Orang nak buat jahat kena ada gaya ke Seroja Irdina?’

Bunyi telefon menghalau khayalannya.

“Tuan, panggilan untuk tuan,” Yusri menyerahkan iPhone ke tangan pak cik misteri yang dipanggil tuan itu. Seroja terus saja memasang telinga.

“Yes? Don’t worry, I dah jumpa dia.”

Jeda.

“No. Listen to me, just take care of yourself. At least, until I get there. Sekejap lagi kita orang sampai.”

“Kita nak ke mana sebenarnya?” soal Seroja, cuba berlagak tenang.

Senyap.

“Sekurang-kurangnya, boleh tak you beritahu I, siapa you ni? Apa you nak?”

Senyap.

“I ni dalam bahaya ke?”

Senyap.

“You nak rogol I ke?” tanya Seroja selamba.

Si pak cik misteri kalih pandang ke arah Seroja. Siap dengan pakej jelingan tajam.

“Nak sangat dirogol?”

“Tanya sikit pun nak marah…” bibir sudah dimuncungkan ke depan. Bosan.

“Pak cik, takde muzik ke?”

“One word lady. One more word out of your pretty little mouth, I’ll make sure you’ll regret it.”

Okey… ada nada marah di situ.

“Tak suka muzik eh?”

Mata si pak cik misteri melotot ke arah Seroja yang cuma tersengih-sengih. Dua batang jari ditunjuk dengan muka sengaja dibuat comel. Peace! Kemudian, tangan buat isyarat zip mulut pula. Si pak cik misteri terus buang pandang ke luar tingkap tanpa sebarang bicara.

Seroja mendengus geram. Sombong. ‘Ah! Lantaklah. Aku ni dah tahap apa mengantuknya. Kalau nak bunuh ke, apa ke, biar aku tidur puas-puas dulu. Tak pasal-pasal mata aku jadi mata panda karang. Kalaupun aku ni mangsa, takkan nak buat muka hodoh, ye tak?’

Seroja menutup matanya. Tidak sampai pun beberapa minit, Seroja terlelap. Tubuhnya melorot ke sisi. Menumpang sandar di bahu si pak cik misteri.

Tuan Ihsan mencuri pandang wajah gadis yang sedang elok tidur di bahunya.

‘Seroja Irdina… Boleh pulak dia tidur? Lena pulak tu! Siap dengan dengkur halus lagi. Tidakkah dia risau dengan keadaannya sekarang ni? Kalau betul-betul diculik oleh orang jahat bagaimana?’ Tuan Ihsan geleng kepala perlahan.

‘I don’t really understand why I dragged myself into this mess?’ Keluhan kekesalan dilepaskan.

“Tuan.”

“Hmm…”

“Kita dah sampai.”

Mata Tuan Ihsan merenung wajah putih yang masih tidur pulas. Tidak sampai hati hendak mengejutkan si Sleeping Beauty. Kepala Seroja sudah dipindahkan ke atas ribanya. Spontan tangan diangkat untuk mengusap pipi Seroja dengan lembut. Bagaimana wajah cantik dan polos seperti ini mempunyai watak yang cukup berlawanan sifatnya? Langsung tidak mewarisi kesopanan dan kelembutan Imaninah.

Mulut itu… Dipandang tunak ulas bibir yang basah. Bibir nakal yang menuturkan kata sesedap rasa. Rogol? Alahai, gadis manis. Perkataan itu sangat bahaya dan dalam kesannya kepada seorang yang bernama wanita. Kenapa begitu mudah diungkap seolah-olah ia perbuatan biasa yang dilakukan oleh manusia pada waktu senggang?

Jari-jemarinya yang kasar mengurut dagu yang sudah mula bercadung janggut. Bukankah hidupnya sedang tenang? Jadi kenapa mahu susahkan diri dengan hal-hal begini? Kepala disandarkan di kerusi kereta.

Semua kerana Imaninah! Hati menjadi lembut untuk pulang ke tanah air, sekalipun terpaksa berhadapan dengan kisah silam. Kisah silam yang bakal menyebabkan luka yang lama kembali berdarah.

‘Kita akan luangkan masa yang banyak bersama si gadis manis.’ Jari telunjuk menyebak helaian rambut yang terurai di pipi Seroja.

Demi Imaninah.

‘Salam perkenalan, wahai Seroja Irdina!’

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/79667/isteri-tuan-ihsan