[REVIEW] MEMORI SEMALAM

Memori Semalam Oleh Miss Noi

Takdir telah menyatukan Nadine dan Mikhail sebagai suami isteri. Masing-masing berusaha mencari bahagia walaupun kedua-duanya masih terluka dihantui kisah silam.

Baru hendak mengecap bahagia, memori semalam tersingkap semula. Terbentang luas peristiwa hitam yang menjadi titik tolak kehancuran sebuah kebahagiaan. Kehadiran Tuah dan Ima dalam hubungan mereka menjadikan hubungan yang goyah umpama retak menanti belah.

Angkara fitnah, salah faham dan igauan kisah silam, Mikhail memilih untuk mencari bahagianya dengan Ima. Nadine pula pergi jauh membawa diri.

“Saya sayangkan awak. Dia cuma masa silam saya.”  ~ Nadine.

“Kenapa bukan I yang pertama? Kenapa bukan I, suami you yang sah? ~ Mikhail.

‘Dia adalah Nadineku di masa lalu, juga kini dan selamanya.’ ~ Tuah

Akan adakah sinar bahagia buat Nadine dan Mikhail andai memori semalam masih segar dan mekar di hati mereka?


Hai kali ni min tertarik untuk ulas buku ni sebab warna cover dia yang bertemakan pastel colours gitu. Admin love betul la warna lembut lembut ni. Lepastu ada swan tu memang dapat rasa vibe vibe cerita barbie. Comel je kan? Hihi. Okay, watak dalam cerita ni pulak, ada si wanita bernama Nadine dan sang suami bernama Mikhail. 

Jalan cerita buku ini penuh dengan sweet dan romantik. Terasa diawang awangan pula min semasa membaca buku ini. Tapi kemunculan “langau” dalam kisah percintaan mereka telah menggoyahkan hubungan mereka. 

Min rasa buku ni sesuai dibaca oleh seluruh lapisan umur sebab buku ni tak terlalu berat pun. Banyak juga pengajaran yang boleh dipelajari untuk pasangan pasangan diluar sana. Macam min, takpa sebab min masih single hihihihi.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/349013