REVIEW LAYAKKAH AKU?

9789670890364-medium

EBUKU LAYAKKAH AKU? OLEH AZURA RASIDDIN

26 tahun Farra Hani hidup dalam kebenciaan ibu kandungnya. Dia bukan sahaja dibenci oleh ibu kandungnya, malah dia juga dibenci oleh Mikail Amsyar. Lelaki yang berjaya mengetuk pintu hatinya. Sedar dirinya dibenci, Farra Hani cuba menahan diri daripada terbuai dengan layanan mesra Mikail Amsyar yang tidak tahu identiti sebenarnya.
“We have another date then.” – Mikail Amsyar
“Errr, it is not a date. It is a normal dinner.” – Farra Hani
“Tapi bagi I, it is a date. So, see you tomorrow, sayang.” – Mikail Amsyar
Semakin dia cuba larikan diri, semakin dekat lelaki itu dengannya. Puas berlari, Farra Hani memutuskan untuk menerima lelaki itu selagi identitinya tidak diketahui. Di Cameron Highlands, Mikail Amsyar melamar Farra Hani untuk menjadi suri dalam hatinya dan di Cameron Highlands juga identiti Farra Hani terbongkar.
“Eh, perempuan! Kau sedar tak selama ni aku benci kau? Boleh pula kau tayang wajah tak bersalah kau kepada aku. Kau boleh selamba aje dengar aku cerita pasal perasaan benci aku kepada perempuan yang dah hancurkan hidup adik aku masa kat Cameron. Dasar perempuan tak tahu malu. Tak ada maruah. Aku benci tengok kau. Aku benci tengok lakonan kau. Aku benci tengok kepura-puraan kau!” – Mikail Amsyar
Dalam kebencian, akhirnya Mikail Amsyar dan Farra Hani disatukan jua. Farra Hani tuduh Mikail Amsyar memerangkapnya. Mikail Amsyar pula menuduh Farra Hani. Mereka saling tuduh-menuduh. Kalau bukan mereka, siapa pula yang memerangkap mereka?
Setelah memastikan sesuatu, Farra Hani mula sedar siapa yang memerangkap mereka. Farra Hani reda dengan pernikahannya. Meskipun dia rasa bersalah kerana mengheret Mikail Amsyar dalam masalahnya, dia bersyukur kerana dia diperangkap dengan Mikail Amsyar. Bukan lelaki lain. Dia ikhlas menjadi isteri Mikail Amsyar.
Namun, ikhlaskah Mikail Amsyar untuk menerima Farra Hani sebagai isterinya? Bisakah dia memaafkan Farra Hani setelah apa yang gadis itu lakukan kepada keluarganya? Layakkah Farra Hani untuk memiliki cintanya?


Sebuah cerita yang penuh konflik. Kepada pembaca yang minat dengan cerita yang jalan ceritanya agak berat, admin sarankan cerita ini. Lepas satu msalah, masalah lain timbul. Lepas satu pembunuhan, pembunuhan yang lain timbul. Apa yang sebenarnya terjadi dan yang paling penting siapa dalang disebalik semua cerita dusta ini!!!

Hani yang dikatakan stalker akhirnya terperangkap bersama Mikail. Siapa yang melakukan semua ini? Atas dasar terpaksa, mereka disatukan juga. Sudah lah tidak saling mencintai. Hidup mereka ibarat jodoh. Seringkali bertemu dan itu yang Hani katakan coincident. Akan terungkaikah kisah sebenar tentang siapa Farra Hani sebenarnya. Oh admin baru faham. Life is really complicated sekarang!

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/79453/layakkah-aku