REVIEW Anehnya Cinta

EBUKU Anehnya Cinta oleh Eija Khadeeja

EBUKU Anehnya Cinta oleh Eija Khadeeja

 

Sinopsis:
Pertemuaan Afini dengan Yus telah menggegarkan satu ofis. Yus, sering kali mengamalkan sikap autokrasinya dan tidak disenangi oleh Afini. Apa lagi, berlakulah perbalahan kecil tetapi tidaklah sehingga membawa kepada perang dunia. Siapa sangka, dua insan yang sering bermasam muka ini akhirnya terpaksa mendirikan rumah tangga.

Terpaksa? Oh! Ungkapan itu hanya berpihak kepada Afini dan bukannya lelaki yang sedang tertawa bahagia dapat menikahi wanita malang ini. Gembiranya hati tidak terkata kerana dapat menikahi wanita yang amat dicintainya. Namun gembiranya tidak lama. Keakraban Afini dan Zack telah membakar api cemburu di hatinya. Disakiti dan dilukai hati Afini hingga hancur. Kepercayaan terhadap kaum Hawa yang mulai menebal kini kian menipis sehingga membawa kepada dendam. Dendam yang menghampiri sebuah kehancuran.


 

Admin geram dengan Yus sebenarnya. Admin faham dia memang trauma dengan perempuan sebab ibu dia tinggalkan ayah dia untuk lelaki lain, apatah lagi banyak pula orang yang kahwin demi wang pada masa moden ni. Tambahan lagi, Zack dan Afini memang ada history dan rapat sebagai kawan dari kecil. Tapi kadang-kadang dia pun  degil juga walaupun kawan-kawan dah cakap dengan dia. Nasib baik akhirnya sedar.

Okay, selesai merepek. Ehem…

Keperibadian Afini ialah sesuatu yang boleh menjadi pengajaran; sabar menghadapi masalah dan mudah memaafkan orang. Masa moden ini susah memaafkan orang selepas mereka telah berbuat salah dengan kita. Awalnya admin fikir Afini akan mendamaikan Yus dengan ibu Yus, namun penulis berjaya mengejutkan admin dalam perihal ini. Ada juga bahagian-bahagian cerita lain yang tidak dijangka terjadi, namun admin tak dapat cerita. Kalau dah cerita, nanti jadi terjangka pula, hehehe.

Untuk pengakhiran cerita ini, admin serahkan pada pembaca. Terus terang, admin kecewa atas Jeff dan Zack kerana tidak ada perkembangan yang membawa kepada keputusan mereka, namun banyak juga yang senang dengan pengakhiran untuk kedua lelaki ini. Jarang ada novel Melayu yang membahas perihal gay dan admin meletakkan harapan dengan cerita ini. Tapi yaay untuk Afini dan Yus. Setelah macam2 konflik, akhirnya mereka bersatu juga dan hidup bahagia.

 

Ebook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/64981/anehnya-cinta