[REVIEW] NIAN DI HATI

NIAN DI HATI Oleh Elin Nadia
Amy atau Nur Amelia Sherina bagaikan layang-layang yang terputus tali apabila ayahnya dibunuh dan rumahnya dibakar. Ibunya yang terpisah sejak kecil pula tidak ditemui. Mujur ada sahabat yang baik hati. Hani dan abangnya, Arif mengajak Amy tinggal bersama di rumah keluarga mereka. Namun ibu Hani, Datin Mastura tidak boleh menerima kehadiran Amy. Amy menjadi kuli tidak bergaji di rumah itu. Malah, dia dicemuh adik-beradik Hani dan Arif yang lain. Arif yang sepatutnya berkahwin dengan Shafiza melamar Amy sebagai isteri apabila Shafiza membatalkan perkahwinan mereka. Amy menerima Arif kerana lelaki itu bersungguh-sungguh mahu melindunginya daripada berterusan dibuli. Perkahwinan yang dibina sentiasa dipukul ombak. Datin Mastura dan Shafiza tidak puas-puas mahu melihat Arif dan Amy menderita dan berpisah. Amy yang sarat mengandung keguguran akibat perbuatan ibu mertua sendiri. Air mata sentiasa menemaninya sepanjang masa. Entah bila deritanya akan berakhir. Doanya moga ada sinar kasih yang mencelah walau sedikit. Dia benar-benar ingin menikmati erti bahagia

Pada pendapat admin, cerita ini menarik tapi sedih laa tengok jalan hidup Amy yang dari kecil lagi berendam air mata. Dengan kehilangan ayah akibat dibunuh dan ibu kandung yang tak pernah muncul. Mujurlah ada Hani, seorang sahabat yang sentiasa mengambil berat perihal Amy. Selepas berkahwin dengan Arif, macam-macam dugaan dalam rumahtangga mereka, ada sahaja manusia yang ingin melihat mereka berpisah dan merana.

Tapi hati Amy yang suci dan senang memaafkan membuat dia dapatkan kasih-sayang ibu mertuanya dan ipar-duainya kembali. Ending cerita yang simple tapi realistik. Memang susah untuk memaafkan. Ianya mengambil waktu yang sangat lama. Tembok kepercayaan harus dibina dari asas.

So, itu adalah ulasan buku yang dapat admin kongsikan kepada readers pada hari ini. Kalau readers nak dapatkan ebook ini, boleh klik pada link di bawah.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *