[REVIEW] MISS GENIUS MATEMATIK

Miss Genius Matematik Oleh Haryani Kamilan

Kelas 4D dapat pelajar baru! Nampak macam sombong tapi rupanya baik hati. Lily Si Genius Matematik banyak membantu kawan-kawan, tetapi sebenarnya dia juga ada kelemahan. Lily sangat sukar menghafal, subjek lain selalu gagal. Ayahnya pula garang bukan main, sebatan rotan jadi makanan.

Peperiksaan Pertengahan Tahun tidak lama lagi. Lalu Lily merancang sesuatu, komputer sekolah akan digodam. Soalan bocor amat diidam. Namun lain pula yang berlaku, perbuatan Lily dihidu guru.

Adakah Lily dapat lepas? Ataupun ada hukuman sedang menunggu?


Haaa harini min pilih buku remaja untuk dibuat ulasan. Tajuk dia gempak kan sebab min rasa dulu masa kat sekolah pun min macam dia. Cewahhh up diri sendiri hahaha. Siapa lagi nak up diri sendiri kalau bukan kita. Ye dok? Hahaha. 

Cerita ini mengisahkan seorang pelajar baru yang otak dia betul betul otak matematik. Yang macam kalau baru pandang nombor je dah tahu jawapan. Jadi, dialah kaunter pertanyaan matematik dalam kelas selain cikgu. Tapi, kebiasaan orang yang mempunyai otak matematik ini ada satu kelemahan lain iaitu sukar menghafal. Subjek subjek teori ni memang musuh budak matematik.

Banyak pengajaran sebagai seorang pelajar dan seorang rakan dalam novel ni. Jadi, ia amat sesuai dibaca dari peringkat umur masih muda. Bacaan pun santai je. 

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/349050

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *