REVIEW DESIGNER ABANG CENGEH

9789674462338-medium

EBUKU DESIGNER ABANG CENGEH OLEH MASTURA ABDULLAH

Cengeh! Menyakitkan hati! Cerewet! Kaki buli! Oh, bukan! Syed Badiuzzaman pembuli besar!

Itu label paling sesuai untuk Syed Badiuzzaman dari Ainul Mardhiah. Semenjak mengenali Syed Badiuzzaman yang juga merupakan majikannya, hidup Ainul Mardhiah huru-hara. Apa yang Ainul Mardhiah buat semua tidak kena di matanya.

Hakikatnya, Syed Badiuzzaman lahir dari keturunan Syed dan diasuh sedari kecil untuk memakai pakaian yang ditempah khusus daripada tukang jahit sahaja. Sebab itu, dia membesar dengan segala sifat cerewet, memilih dan kurang penyabar. Dek perihal pakaian sahaja, Syed Badiuzzaman terpaksa mengiklankan jawatan Pereka Fesyen Peribadi di saluran akhbar. Dan dalam tidak sedar, Syed Badiuzzaman telah menemuduga seorang pereka fesyen peribadi, merangkap calon isteri. Bolehkah Ainul Mardhiah bertahan dengan Syed Badiuzzaman yang cengeh itu?


Huaaa!! Cerita ni admin tak jangka akan ada jalan cerita sebegini. Ada sedikit plot twist yang admin ingatkan jadi macam ni tapi jadi macam tu! Jalan cerita tak berat seperti yang admin sangkakan daripada tajuk. Jadi, don’t judge a book by it’s cover! Admin silap menilai rupanya.

Haha! Anyway cerita Designer Abang Cengeh ni best bagi admin sebab kita memang akan geram dengan Syed Badiuzzaman. Ya! Geram betul admin dengan dia. Tapi ayat paling win yang admin suka dari dia ialah, “Tak perlu aku ucap cinta dan sayang untuk membuat kau jatuh sayang. Aku ajak kau kahwin tu beri makna yang lebih besar dari segala-galanya,”.. Pergh!! Sekarang admin dah tahu, jangan minta yang pelik-pelik. Cukup la sekadar kita tahu dia sayang kita.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/75679/designer-abang-cengeh