[SNEAK PEEK] MR DRONE

Mr Drone Oleh Rafina Abdullah

Seketika dia mendekat ke arah Napi. Dia tunduk dan meneliti wajah Napi dari dekat. Saat itu dia merasakan suaminya memang seorang lelaki yang baik. Cuma dia saja yang menafikan kebaikan itu.
Beberapa detik berlalu, Seri rasa bersalah pula. Tak patut dia menceroboh hak peribadi suaminya. Itu adalah sesuatu hal yang tak patut dia lakukan. Apatah lagi namanya sendiri Napi jadikan password terbaru untuk mengakses telefon pintar itu.
Seri perasan tubuh Napi bergerak. Dia panik dan cuba letakkan semula telefon itu di tempat asal. Tapi entah macam mana pula tiba-tiba tangannya menggeletar dan telefon tersebut terjatuh atas dahi Napi.

“Aduh!!!” Napi terbangun dan menjerit kesakitan. Dahinya dipegang kuat. Entah apa benda yang jatuh atas kepalanya?

Seri kelam kabut. “Maaf, awak! Saya tak sengaja! Maaf, maaf!”

“Awak pukul saya?” tanya Napi sambil mengaduh.

“Tak, tak!” Seri menafikan sekeras-kerasnya.

Napi menggeleng tak percaya. Kuat dia menggosok dahi. Macam nak pecah kepalanya!

“Saya tahu awak masih marah dengan kejadian dulu. Tapi, takkanlah awak sanggup pukul curi? Masa saya tengah tidur pulak tu. Saya ni dah jadi suami awak. Tak ada ke rasa hormat awak pada saya walaupun sikit?”

“Ada, ada!” Seri hampir nak menangis. Dia betul-betul rasa bersalah dengan Napi. Tapi, Napi dah salah anggap pula padanya. Mustahil dia sanggup pukul Napi. Marah macam mana sekalipun, dia takkan menyakiti suaminya sendiri.

“Apa yang ada, ada?!” Keras suara Napi bertanya. Tepi kepalanya dipicit. Rasa terkelur semua bintang di sekeliling kepalanya itu.

“Rasa hormat kat awak laa… saya… saya tetap hormatkan awak sebagai suami saya.” Seri tunduk dengan gaya sedang menanti hukuman.
Melihat dari tingkah Seri, Napi sembunyi senyum. Comel pulak pagi-pagi ni tengok muka Seri yang merah pipinya itu. Apabila perasan Seri angkat kepala, lekas-lekas Napi tunjuk muka serius.

“Saya nak tiup dahi awak.” Seri cuba menebus kesilapannya tadi. Haraplah Napi sudi terima bantuannya.

Napi toleh ke sisi. Sekali lagi dia sembunyikan senyum daripada dilihat oleh Seri. Ini peluangnya untuk membuat pertukaran. Dia berdeham keras sambil menoleh ke arah Seri semula. “Tak payah tiup.”

“Tapi…” Seri gigit bibir. Terkejut dia melihat dahi Napi yang mula bengkak. “Teruk sangat dahi awak tu.”

“Bengkak ke?”

“Ya. Bengkak.”

“Tak apa. Esok baiklah. Tapi, saya nak mintak sesuatu dari awak.”

“Err… nak mintak apa, ya.”

“Sekarang kita dah sama-sama buat salah. Saya pernah buat silap dengan awak dan awak pulak dah buat salah dengan saya. Why not kalau kita lupakan semuanya.”

“Maksud awak, pasal drone tu ke?” Mulut Seri muncung ke arah meja.

“Erm. Mulai hari ni, saya harap awak tak ungkit lagi apa yang pernah berlaku dulu. Boleh ke awak buat macam tu?”

“Tapi, saya nakkan kepastian.”

“Kepastian apa maksud awak?”

“Rakaman video dulu, awak delete tak?”

Napi diam. Dia masih ada niat nak menyakat Seri. Lagipun dia perasan telefonnya beralih tempat. Malam tadi dia letakkan telefon betul-betul di tepi bantal sebelah kanan.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/344950