[REVIEW] MR PHOTOGRAPHER

Mr Photographer Oleh Rafina Abdullah

Nur Adinda, sang model yang suka cakap lepas, melawan dan gemar membuat keputusan melulu. Abdul Wafi, si jurukamera yang penyabar, pendiam, introvert dan setia.

Lima tahun hubungan cinta mereka, ia dipenuhi dengan warna hitam dan putih. Mereka sering bertengkar tetapi berbaik semula dalam waktu yang singkat.

Hadir orang ketiga, Natalia Gondang yang cuba memisahkan Dinda dan Wafi. Dinda yang jenis melawan dan suka mengutuk depan-depan, tidak mudah kalah dengan Natalia.

Mampukah Wafi bersabar dalam menangani kerenah Dinda?  Berjodohkah mereka?


Tengok kulit buku pun dah dapat vibe vibe buku ni genre romantik kan? Ke admin je rasa gitu? Hahahaha. Sebab masa admin tertarik nak baca buku ni, admin tengok cover dia pastu admin bermonolog, mesti ni buku romantik, sang hero merupakan seorang encik photographer. Lepastu admin pun berangan, bestnya dapat buah hati mr photographer, senang semua gambar cantik, boleh up banyak banyak kat instagram. Gituuu! Berangan je la admin mampu, kan percuma. Hihihi. 

Cerita ni mengisahkan sepasang kekasih yang telah bercinta dalam jangka masa yang panjang. Si gadis, Nur Adinda mempunyai perangai yang Allahu admin nak bagitahu bukan main ‘cengey’ bak kata orang utara, kontra dengan perangai si jejaka, Abdul Wafi yang penyabar, setia, introvert, walaupun pekerjaannya adalah seorang photographer yang berjumpa dengan bermacam macam orang lebih lebih lagi model.

Kisahnya mereka ni selalu gaduh tapi disebabkan si lelaki punya kesabaran dan kesetiaan yang tinggi, mereka selalu akan berbaik semula selepas gaduh. Awww so sweet! Tapi, konflik bermula dengan hadirnya orang ketiga yang cuba untuk memisahkan pasangan kekasih merpati dua sejoli ini. Agak agak, panjang tak jodoh mereka? 

Bagi admin, cerita ni sesuai betul untuk para remaja sehinggalah golongan dewasa. Banyak pengajaran dan tauladan yang kita boleh ikuti. Lagi lagi kesabaran si Wafi tu. Hahahaha.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/347814

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *