REVIEW MISTERI LIF BERHANTU

9789674314330-medium
EBUKU MISTERI LIF BERHANTU OLEH PHAKINAI

Keadaan di fakulti perubatan itu begitu menyeramkan. Sebagai pustakawan yang baru bertugas di fakulti itu, Paeng rasa terganggu. Tinggal bersendirian di rumah yang terpencil, ditambah lagi dengan suasana fakulti perubatan yang sunyi dan menyeramkan, membuat Paeng semakin diburu ketakutan. Rasa takut itu sebenarnya tidak seberapa. Kenyataan bahawa lif di dalam bangunan universiti tempat dia bertugas berhantu, lebih menakutkan lagi! Suatu pembunuhan kejam dikatakan pernah berlaku di dalam lif itu. Paeng pada mulanya tidak percaya, sehinggalah dia terserempak sendiri, beberapa kali, dengan roh yang mengganggu. Gadis itu cuba menyelongkar rahsia, tanpa menyedari bahawa dia yang sebenarnya menjadi buruan…


Sasi merupakan seorang pelajar perubatan yang hampir ditendang keluar dari fakulti perubatan kerana keputusannya. Dia juga adalah mangsa yang dibunuh dan rohnya tidak tenteram sehingga mayatnya disempurnakan dengan betul. Paeng adalah seorang yang suka mengetahui mengenai hal orang lain yang akhirnya membawa padah kepada diri sendiri.

Konflik dalam jalan cerita ini membawa kita kepada pembunuh sebenar Sasi , Dan ini membuatkan kita hendak mengetahui siapakah dalang disebalik pembunuhan kejam Sasi. Dalam novel ini juga, banyak watak- watak yang dicipta oleh penulis tidak banyak dan ini membuatkan jalan cerita itu lebih jelas dan teratur.

Sebenarnya , admin tak minat cerita seram, tetapi kerana flow dan jalan ceritanya nampak begitu tersusun, admin baca dari muka ke muka untuk mengetahui cerita sebenar. Yang paling menarik sekali dalam novel ini, pembunuhan balas dendam terhadap orang yang bersubahat dengan pembunuhan Sasi diceritakan dengan penuh jijik dan memualkan.

Dapatkan Paeng memenuhi permintaan Sasi? Jika Paeng lambat, maka dialah mangsa seterusnya!

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/66680/misteri-lif-berhantu

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *