[REVIEW] JEJAKA HAZEL UNTUK ORKED

Jejaka Hazel Untuk Orked Oleh Ain Mshitah

Tristan Orked, seorang gadis bandar berperangai gila-gila dan selamba. Hidupnya bahagia di samping keluarga tercinta. Pertemuan secara tidak sengaja dengan jejaka bermata hazel, membuatkan kehidupannya berubah 360 darjah.

“Awak tak pandai bawak motor ke?”

“Patah sikit pun nak kecoh.”

Speechless! Orked terkedu. Pertemuan demi pertemuan menyebabkan jejaka hazel yang mesra disapa Kael mendekatinya. Lebih mengharukan apabila hubungan Orked dan kekasihnya putus di pertengahan jalan. Surat ugutan mula diterima sehingga Orked berasa diburu seperti bayang-bayang yang sentiasa mengikuti ke mana sahaja dia pergi. Dia berasa takut dan cemas. Kael pula muncul sebagai pelindung.

“Shh… jangan takut. Aku ada. Aku akan jaga kau. Percaya cakap aku.”

Adakah Kael berpegang dengan kata-katanya yang mahu menjaga gadis itu? Adakah Kael akan munculkan diri tatkala nyawa gadis itu dalam bahaya?

“Seinci kau bergerak, peluru ni akan tembus kepala dia.” – DM

Siapakah sebenarnya Hans Mikael? Apakah kaitan Orked dengannya? Mengapa Orked diburu?


Okay, kalini min kembali dengan novel cintan cintun! Anda pun tahu kan min ni suka pilih novel yang cover nya menarik hati min. Anda tengoklah cover novel ni, dia macam tahu tahu je min lemah dengan orang handsome ni. Jadi, tu lah sebab min bersungguh nak review novel ni hehehe. 

Mari kita ke pengenalan novel ni. Novel ini berkisahkan seorang gadis yang berperwatakan outgoing yang mempunyai kehidupan bahagia bersama keluarga tersayang. Kehidupan dia berubah serta merta setelah bertemu dengan seorang jejaka yang mempunyai mata yang sangat cantik berwarna hazel. Sejak Orked putus dengan bekas kekasihnya, Orked sering diburu dan mendapat surat ugutan. Kael, jejaka bermata Hazel muncul sebagai pelindungnya tatkala menerima segala ancaman.

Buku ini sesuai untuk dibaca dari remaja hinggalah ke dewasa. Min mendapati buku ini mempunyai banyak pengajaran daripada setiap watak. Jadi, min sangat recommend buku ini.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com

https://www.e-sentral.com/book/info/351852