REVIEW JANGAN BENCI CINTAKU

9789671192597-medium

EBUKU JANGAN BENCI CINTAKU OLEH EMY ROBERTO

Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan. Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan. “Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal ‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa. Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland. Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan. Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal. Tetapi….. “Your instinct was right. There is someone else besides you.” – Shahrizal Pengakuan Shahrizal buat hati Rafeeqa retak seribu. Dia sudah terlewat rupanya. Shahrizal sudah ada orang ketiga. Tapi, dia tidak mahu mengalah. ‘Make him fall for you!’- Damia Ya! Dia akan berusaha agar Shahrizal kembali menyintainya. Cuma, Husna itu bukan sembarangan wanita. Usaha Husna untuk merampas suaminya kadangkala buat Rafeeqa mahu menyerah kalah. “Fika, you’ve lose weight.” – Shahrizal “Berat saya masih okey lagi, Shah.” – Rafeeqa “Mari, saya peluk.” – Shahrizal Jika dah tak cinta, kenapa masih mengambil berat? Kalau dah tak sayang, kenapa masih ingin membelai dan dibelai? Siapa sebenarnya yang Shahrizal pilih? Rafeeqa yang berusaha untuk berubah dan menjadi isteri yang baik? Atau Husna yang berusaha untuk merampas dan menguasai semuanya?


 

Oh! Sakitnya bila mengetahui ada orang ketiga dalam perkahwinan sendiri. Sudahlah cinta jarak jauh, balik Malaysia tiba- tiba ada orang ketiga dalam perhubungan. Cis! Hati perempuan mana yang tidak terguris. Bagai dirobek kot! Bagi admin cinta tak perlu diungkapkan pun.. Cuma Kena la tunjukkan yang kamu benar- benar menyanyangi dia.  Jangan Benci Cintaku membawa anda ke sebuah kisah yang sadis dimana cinta suami cuba diraih kembali namun berjayakah Fika mengapai bahagia mereka kembali dengan adanya Husna?

Kalau tanya admin, berapa bintang nak kasi, admin akan jawab 4 daripada 5. Sebab admin sendiri rasa nak baling ipad bila baca cerita ni. Watak Husna tu admin tak suka. Hahah! So kalau readers nak tau apa cerita sebenar, kena la baca eBook penuh.

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/79418/jangan-benci-cintaku