REVIEW AMIR MINAH MACHO

 

 

9789831248256-medium
EBUKU AMIR MINAH MACHO OLEH UMMU WAFA

 

SUATU hari, kereta katak Ariel rosak di tengah jalan. Seorang mekanik datang untuk membantu. Mekanik ni nampak lain daripada yang lain. Bersarung tangan, berkulit cantik dan bertopi baseball. Tiba-tiba Ariel rasa suka pada mekanik ni. Eh, takkan aku boleh suka kaum sejenis pulak?! Mula-mula bertentang mata dengan tuan punya kereta katak ni…

Amir terpegun. Handsome gila! Aduh, boleh angau aku dibuatnya. Alamak, macam mana nak cakap dengan dia ni? Alah… terpaksalah dia berlakon jadi orang bisu.

Sejak itu, Ariel sering berkunjung ke bengkel kereta tempat Amir bekerja. Niatnya ikhlas… dia ingin bersahabat dengan Amir. Dia dapat rasakan Amir ni seorang yang pelik, tapi baik hati. Namun, Amir mula rasa bersalah. Sampai bila dia harus berlagak seperti orang bisu? Sudahlah bahasa isyaratnya main taram saja. Dia cuba nak jauhkan diri, tapi Ariel pula makin hampir. Eeii… mamat ni tak faham ke buat-buat tak faham? Mana boleh mekanik selalu berada di samping CEO? Nanti dipandang serong pula. Ah, lantaklah… ada aku kisah?


Bagi ulasan buku kali ini, admin gelak dulu awal- awal sebab admin tengah fikir dalam banyak- banyak Amir, Amir apa yang lelaki? Oh rupanya Amira! Cis kenapa admin tak terfikir jawapan tu tadi.

Kisah yang menceritakan mengenai seorang perempuan yang bekerja sebagai seorang mekanik di sebuah bengkel kereta disukai oleh seorang CEO. Bayangkanlah, ada ke perempuan yang sanggup kerja di bengkel dan mengotori tangannya dengan minyak kereta semua?

Ariel Iskandar jatuh hati pada Amira kerana Amira bukanlah seorang gadis yang hipokrit dan mata duitan. Dia menjadi dirinya sendiri, seadanya. Seorang  gadis yang suka melakukan perkara yang orang lain tidak suka, dan tidak gemar perkara yang selalunya digemari orang. Cara Amira berfikir juga tidak seperti gadis biasa, malah melakukan perkara yang tak pernah dilakukan oleh seorang gadis. Itulah gadis pelik yang sering dipanggil Cik Tulip Minyak Hitam.

Apakah pengakhiran kisah cinta bengkel ini? Untuk mengetahui mengenainya, dapatkan segera ebuku Amir Minah Macho sekarang!

eBook penuh boleh didapati di E-Sentral.com
https://www.e-sentral.com/search/byid/66580/amir-minah-macho

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *